Zorggroep Sint Maarten

Mei 2013

Zicht bieden op zorg vanuit het hart: deel je leven

De klant

Zorggroep Sint Maarten heeft haar wortels in Twente en biedt vanuit ruim 17 locaties zorgdiensten en -producten aan. De medewerkers werken vanuit de overtuiging dat het belangrijk is het leven te delen met anderen.

De vraag

De vraag van Zorggroep Sint Maarten was die overtuiging te vertalen in een transparante website die de unieke locaties en het brede scala aan zorg optimaal toegankelijk maakt.
De website heeft daarbij een belangrijke ondersteunde rol in het versterken van het imago van Zorggroep Sint Maarten. Naamsbekendheid is erg belangrijk. De website biedt de kans om een goede indruk achter te laten die wellicht niet altijd direct maar zeker ook op langere termijn relevant kan zijn.

De oplossing

In een drietal workshops zijn de uitgangspunten voor zowel het ontwerp van het blad als het interactie-ontwerp en grafisch design van de website vastgesteld.

Als sleutelkenmerken voor succes zijn vastgesteld:

  • Sfeerbeeld van locatie's;
  • Inzichtelijk maken van producten, diensten, dagactiviteiten, locaties, soorten vrijwilligerswerk
  • Doelgroepselectie
  • Stappenplan voor aanmeldproces
  • Dekt mijn verzekeraar dit – hoe maak ik inzichtelijk aan welke voorwaarden ik moet voldoen?

De website biedt ten opzicht van andere media hierbij de mogelijkheid om interactieve elementen aan te bieden zoals foto’s, plattegronden, video, zoeken, roterende beelden (kijkje in een huis) e.d.

Deze factoren zijn vertaald naar een interactieontwerp en een grafisch ontwerp. De website is door Winvision gerealiseerd in Sharepoint, waarna een gebruiksonderzoek is uitgevoerd. Dit heeft geresulteerd in verdere aanbevelingen ter verbetering van de usability.

 

deel

Meer weten over user centered design?
Neem contact op