Plaats 'sociale knoppen' met beleid

Door: Herman van Oorschot op 4 oktober 2010

Plaats 'sociale knoppen' met beleid

Via social media buttons kunnen uw bezoekers uw content eenvoudig delen met hun netwerk. Na eenmaal inloggen publiceren ze met een druk op de knop het bericht dat hun aanstaat naar hun account op LinkedIn, Facebook, Twitter of waar dan ook. 

Bedenk wel van welke netwerken u de knopjes op uw site publiceert. Het is misschien minder logisch om bijvoorbeeld wetenschappelijke informatie te delen via je Hyves pagina. Hoewel, je weet het nooit.

De knopjes worden op sommige sites ook gebruikt om informatie via email te versturen of te markeren met een bladwijzer-programma als Google Bookmarks of Delicious.

En dan zijn er ook nog de ‘like knoppen', een duimpje omhoog of omlaag waarmee je direct op Facebook kunt aangeven dat een artikel je bevalt of juist niet.

Het beoogde effect is in alle gevallen: meer verkeer naar je website van vrienden van je bezoekers. En voor Facebook, Twitter, Hyves, LinkedIn en al die andere diensten zijn de buttons natuurlijk een prima extra service die de band tussen gebruikers versterkt en daarmee het gebruik van de dienst stimuleert.

Dat dreigt soms wel een beetje uit de hand te lopen getuige de kerstboom aan knopjes die je op sommige websites onder de artikelen ziet. En ook daar is weer iets op gevonden. Add To Any is een service waarmee je een enkele knop onder je artikelen plaatst. Van daaruit je dan weer een keus maken uit alle mogelijke andere diensten.

We helpen u graag om in het sociale media bos de bomen te zien. Plaats in ieder geval de knopjes van de vier in Nederland meest gebruikte sociale media (Hyves, Facebook, LinkedIn en Twitter) in de nieuwsrubriek op uw website.

deel

Meer weten? Bel (020 52.100.52) of mail ons of ga naar
het contactformulier

Reageer op deze blog

Type het getal ZES in cijfers.